Adaptační kurz 6. třída
6. třída získala nového třídního učitele. Pro lepší seznámení byl na 14. - 15. září naplánován adaptační kurz na turistické základně ve Vřesovicích.
Ráno všechny přivítala modrá obloha, která snad věštila dobrý průběh akce. Celá třída se sešla až v autobuse na Kyjov a pak ještě následoval přejezd do Vřesovic. Na protažení nohou posloužil jeden kilometr od zastávky na turistickou základnu, umístěnou vedle rybníka mezi lesy.
Po krátkém ubytování v chatkách a svačině, připravené ještě maminkami, následovalo úvodní debatní kolečko. Z něj vzešla pravidla třídy a náplň programu. Do oběda se stihlo několik seznamovacích a sportovních her. Po obědě následoval krátký výšlap po bobří stezce s vědomostním kvízem. Na konci byla velká bobří hráz, kterou žáci na vlastní mokré nohy prozkoumali. Materiální odměnou jim bylo pexeso a nápoj v lesním baru. Po svačině proběhla všemi oblíbená vybíjená a pak soutěž holky proti klukům – běhací křížovka. Holky zvolily o trochu lepší strategii, díky které nakonec vyhrály.
Večer u táboráku nechybělo opékání špekáčků a s černočernou tmou na zúčastněné čekala stezka odvahy. Statečnější se vydali na stezku samostatně, ti se špetkou nebojácnosti raději po dvojicích.
Dopoledne proběhlo ještě pár her, a pak už nezbývalo než se sbalit, uklidit po sobě chatky a tradá na autobus směr k rodičům a na oběd.
Autentické (neopravené) postřehy žáků:
„ Všechny hry byli super, ale neumím kámen, nůžky.“
„Cestovali jsme autobusem a posední kilometry jsme šli pěšky“ (pozn. tř. uč.: jeden kilometr)
„Hry co se hrály byli podle mě dobré. Mrzí mě že nebyl třeba na týden a že to uteklo tak rychle já bych celý výlet ohodnotila na 100%“
„Až jsme se vyspaly, tak jsme šli na snídani.“
„V 10 hodina byla večerka ale my jsme si mohli potichu vykládat.“
„Na stezku odvahy jsem nešel a taky mně nechutnal oběd. Hlavně že jsme se nemuseli učit.“
„Po stezce jsme šli spát. Ale to moc nešlo. Holky pod nama pořád mluvili a nešlo usnout. V 5:55 mi zvonil budík a vzbudily se i holky a začalo to nanovo - žvanily a žvanily.“
„Celý výlet se mi velice líbyl a neměl žádnou chybu. Rozhodně jsme se úspěšně s panem učitelem zadaptovali a to byl cíl našeho výlet. Mise splněna!“