Překvapení na rodičovské schůzce

Datum: 
Pátek, 25. Duben 2025 - 0:00 - 23:55

O překvapení na rodičovských schůzkách 2. stupně se postarali žáci 8. A a 8. B v rámci hodin kolektivní projektování.

8. A se už dva týdny předem zabývala digitálním zdravím a zpracovala několik výstupů, z nichž některé se dostaly rodičům přímo do rukou. Jedna ze skupin připravila dotazník pro žáky, který se týkal jejich volného času a využívání nejrůznějších digitálních technologií. Zodpovězené dotazníky zpracovali a výsledné informace za třídu poskytli prostřednictvím třídních učitelů rodičům žáků 2. stupně. I když byly dotazníky anonymní, k rodičům se dostala souborná informace za třídu o tom, kolik času denně děti tráví na TikToku, na youtube, kolik hodin spí, jak hodnotí své technologické znalosti v oblasti IT a jestli by nechtěli něco změnit. I samotné žáky při zpracování výsledků překvapilo, že si dost jejich vrstevníků uvědomuje, jak velkou část jejich osobního volna zabírá právě online svět a jak jinak by se dal volný čas využít. Další skupina z 8. A připravila informační leták k sociálním sítím, který jsme rodičům 8. A odeslali přes prostředí školy online. Nejodvážnější dvě skupiny připravili vlastní prezentaci přímo na rodičovské schůzce. Rodiče se tak z úst svých dětí dozvěděli něco o světě počítačových her, informace byly zaměřeny zvláště na rozdíly mezi nimi, ale také na výhody a nevýhody obou skupin her. Nechyběla ani rada, jak je dobré začít s hraním. Druhá prezentace zasvětila rodiče do slovníku dnešní mládeže, děti jim vysvětlily, jaké výrazy v dnešní době sami používají a v jakém smyslu je třeba je chápat. Akce prověřila nejen jejich teoretické znalosti, ale také schopnost mluvit na veřejnosti, reagovat na nepředvídatelné a zvládnout generační rozdíl mezi přednášejícími a posluchači. Všichni na závěr sklidili potlesk a poděkování obecenstva. 

Také 8. B v hodinách kolektivního projektování nezahálela. Vybrali si projekt zcela jiný, přesto byl s rodičovskými schůzkami spjatý také. Pustili se do přípravy občerstvení. Projekt zahrnoval domluvu na konkrétním pokrmu, zajištění receptu, pořízení soupisu k nákupu a kvalifikovaný odkad ceny. Teprve potom se dostali do cvičné kuchyňky a mohli vařit. I když byly některé recepty technologicky náročnější a příprava pokrmu zasáhla po 6. vyučovací hodině do osobního volna žáků, všichni zdárně připravili, co si naplánovali. A překvapení všech zákonných zástupců bylo připraveno. Občerstvení hned u vchodu do školy nikdo nečekal. Milé úsměvy, slova chvály a poděkování byly pro osmáky, kteří osobně občerstvení nabízeli, nejlepší možnou odměnou.

Oběma třídám patří poděkování, zvláště tak žákům, kteří nelitovali svého volného času a přišli večer do školy. 

Mgr. Sylva Klimešová